Vad ska jag göra om jag inte klarar ett ämne i skolan?

24 maj 2019
Hej, jag har nu fått F i np engelska och läran säger att jag kommer få F i slutbetyg.. har haft F i eng Sen 7an och läran hjälper mig verkligen inte.. kom inte i den primära gymnasievalet och kommer säkert inte komma in i det slutliga..! Sökt samhälle i Härnösand.
Jag undrar hur jag ska göra för att komma in i gymnasiet tex.läsa extra eng eller läsa engelskan med annan klass?
Eller går det inte att göra så?
Har du någon tips på hur jag ska göra för att få E i eng eller komma in i gymnasiet med mitt F o sedan försätta läsa eng där..
skulle uppskatta om du kunde hjälpa till för är verkligen stressad och mår skit..

24 maj 2019

Vad tråkigt att det går dåligt med engelskan. Engelskan krävs ju för gymnasiebehörighet så det är viktigt att ta tag i den. Det är bara din egen skola som kan hjälpa dig så du måste prata med dem om vilken hjälp de kan erbjuda. Gå till din rektor och ta upp frågan med hen. Du kan även gå till din studie-och yrkesvägledare. Du kan hitta mer information här: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/f-i-betyg-5051.