Jag vill bli författare

28 maj 2010
Hej Stundentum !
Jag är 15 och ska efter sommaren börja i 9:an vilket innebär att jag måste söka till gymnasiet. Men jag är osäker på vad jag ska gå !
Jag vill bli författare och jag är duktig på att skriva men utvecklas ju såklart mer och mer, men vilken linje rekommenderar ni till en som vill bli författare ?

Tack för att ni tog er tid .

Louise

27 maj 2013

Jag gjorde en sökning på gymnasieprogram som erbjuder ämnen inom journalistik, eftersom en sådan inriktning innebär en hel del skrivande. Här hittar du sökresultatet för utbildningar inom journalistik. Jag skulle också rekommendera Samhällsvetenskapsprogrammet (SP) oavsett inriktning, eller IB-programmet där du kan läsa Svenska och engelska till exempel på högre nivå.

Lycka till!

Med vänliga hälsningar