Kan jag byta gymnasieprogram utan att gå om?

09 dec 2018
Hej
Jag är 16 PR och går på naturvetenskapliga programmet men är inte riktigt nöjd där. Jag känner att det inte är riktigt något jag brinner för. Men min fråga är jag har gått nu i naturvetenskapliga programmet i en termin och skulle vilka byta till samhällskunskap. Men jag vill inte gå om 1 ett. Är det möjligt?

09 dec 2018

Det finns möjlighet att byta skola när som helst under studietiden men det går inte att svara på om det kommer att gå och hur det isåfall skulle se ut i just ditt fall. Här kan du läsa mer generellt om hur det går till att byta program: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/byta-gymnasium-gymnasieprogram-5302. Men för att veta hur möjligheterna ser ut för dig behöver du kontakta din studie-och yrkesvägledare i din skola.