Hur ska jag tolka gymnasieantagningens besked?

08 jul 2018
Hej, jag blev inte antagen till gymnasiet men det står att jag är behörig och min serviceplats är 26 vad menas med det? Kommer jag att kunna gå in i gymnasium. Och i andra val står det "Antagning till detta val görs från och med 1 juli" jag fattar inte eftersom det är 8 juli idag.

14 jul 2018

Om det är något du inte förstår med ditt antagningsbesked är det bäst om du hör av dig till gymnasieantagningen i din kommun. Det kanske räcker att du går in på deras webbplats och tittar om det finns en förklaring där. Serviceplats kanske kan betyda att det är din plats i kön till reservantagningen. Hur reservantagningen fungerar kan du läsa mer om här: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/antagning-gymnasiet-2311.