Kan jag byta gymnasium efter 1 år?

25 feb 2018
Hej jo det är så att just nu går jag på en skola som jag inte alls tycker om .jag funderar att gå dem två sista åren på ett nytt gyumnisum skola och byta program ?

26 feb 2018

Vad tråkigt att du inte trivs på din skola! Det är möjligt att du kan byta. Då ska du kontakta rektorn på den skola du vill byta till. För att du ska få byta måste det finnas lediga platser på det program du vill byta till. Om man byter program är det inte säkert att man kan fortsätta på år två, utan man kanske måste börja om från ettan igen. Gå till din Studie-och yrkesvägledare i skolan så kan ni hitta den bästa lösningen tillsammans. Här kan du läsa mer om att byta skola: https://www.gymnasium.se/om-gymnasiet/byta-gymnasium-gymnasieprogram-5302.