Vad ska jag välja om jag vill arbeta internationellt?

23 feb 2010
hej, jag har ingen aning om vad jag ska välja efter 9:an. jag är intresserad av att resa mycket utomlands och tjäna bra med pengar.
har ni något yrke i den stilen?
jag tycker nästan att allt är kul!
hälsningar Linda

Hej Linda!

Ett brett och studieförberedandep program hjälper dig att hålla många dörrar öppna inför framtidens yrkesval. Om du är intresserad av att resa kan du välja en utbildning med inriktning mot turism, eller med en internationell inriktning. För att öka dina chanser att få arbete utomlands är det bra om du läser språk. Språkkurser på gymnasiet ger dig också extra meritpoäng inför ansökan till högskolan. Sök bland programmen i listorna du får när du följer länkarna nedanför, då får du en hel del tips och idéer.

Här kan du se utbildningar som riktar sig mot turism

Här kan du hitta utbildningar som har en internationell inriktning

Här finns utbildningar med språkinriktning

Lycka till med dina studier!

Vänliga Hälsningar
Linda