Går det att bli pilot efter att ha läst ekonomi på gymnasiet?

23 aug 2016
Hej, om man vill bli pilot kan man då läsa Ekonomi och sedan välja till fysik? Eller måste man läsa natur eller tekink för att bli accepterad på pilot skola

25 aug 2016

För att bli pilot behöver du har läst följande kurser Engelska 6, Matematik 2b och Fysik 1 enligt: www.svenskpilotutbildning.se.

Som du säkert är medveten om så läser du både engelska 6 och matematik 2 inom ekonomiprogrammet och då är det precis som du säger att du behöver se till att välja till fysik. Därför behöver du inte läsa natur eller teknik utan det kan fungera alldeles utmärkt med ekonomiprogrammet.

Om du inte redan har läst om pilotyrket på vår hemsida och är intresserad av att läsa mer om det kan du hitta mer information här: www.gymnasium.se.

Lycka till med planerna att bli pilot // Anders, SYV