Jag vill byta gymnasium

05 jul 2016
Just nu så har jag kommit in i polhemsgymnasiets naturprogram men är lite osäker på mitt val och undrade om det går att byta till michael elias naturprogram. Helst skulle jag först vilja pröva en vecka i polhem innan så att jag inte ångrar mig.

06 jul 2016

Om du är intresserad av att byta mellan olika gymnasier gäller det så att det är möjligt att göra om det bedöms som att det finns en ledig plats dit du vill byta. Du kan läsa mer om detta här

Med anledning av ovanstående kan det ibland vara svårt att byta gymnasium, alltså att du kan få svårigheter om det inte finns en ledig plats där, dit du vill byta. Således kan det vara bra att läsa mer via länken kring vad som gäller och vad som eventuellt går att göra för att byta gymnasium.

Lycka till och hoppas att du finner rätt skola för dig // Anders, SYV