Byta gymnasium efter en månad

21 sep 2015
Hej! Jag har gått ungefär en månad i gymnasiet jag sökt till. Jag vill byta gymnasium innan terminens slut. Min fråga är om det skulle kunna vara möjligt och dessutom hu det skulle påverka mina betyg. Har inga F.

23 sep 2015

Hej!

Mitt råd är att du ska kontakta studie- och yrkesvägledare på din skola så fort som möjligt så kan hon/han hjälpa dig med hur du ska göra för att det ska bli så bra som möjligt.

Här kan du läsa lite tips om att byta gymnasium

Om du har en speciell skola du är intresserad av att byta till är det också bra att du så fort som möjligt kontaktar rektor/SYV där så kan de berätta om det finns lediga platser för dig att byta till. De kan också berätta vad du behöver läsa ikapp om det finns plats för dig att byta dit.

Lycka till, det kommer ordna sig!

Mvh, Christine på Gymnasium.se