Intagningspoäng

16 jan 2010
jag vet inte om jag kan ställa denna frågan här men,
hur mkt poäng måste man ha för att ta sej in på skate gymnasiet i avesta? / jocke

Hej Jocke!

Du har kommit helt rätt. På Gymnasium.se håller vi nu på med att lägga in intagningspoäng från förra året på gymansieskolors presentationer.

Om du går in på respektive utbildning på Karlfeldtgymansiet kan du i faktarutan se lägsta intagningspoäng och därefter medel/medianpoängen för utbildningen.

Det är viktigt att veta att siffrorna visar hur det såg ut förra året, och att intagningspoängen kan variera från år till år beroende på hur många som söker till utbildningen som du är intresserad av och hur höga betyg de som söker har.

Här är länken till Karlfedtgymnasiet på Gymnasium.se

Lycka till!