Antagningspoäng för frisörlinjen

26 feb 2014
Hej! Jag undrar vad man ungefär behöver i betygspoäng för att komma in på frisörlinjen? Jag har 240 poäng idag och undrar om det skulle räcka?

27 feb 2014

Hej!

Det är väldigt svårt för mig att svara på din fråga, då jag inte vet vilken stad du bor i eller vilken skola det är du vill gå på. Många av utbildningarna på vår site har info om antagningspoäng för att komma in föregående läsår. Tänk på att detta bara ger en fingervisning om antagningspoängen, då det kan skilja från år till år beroende på hur många som söker osv.

Här kan du se Frisörutbildningar på gymnasiet

240 poäng är ändå relativt höga poäng, så det borde gå bra för dig att komma in på Frisör-inriktningen på någon skola!

Mvh, Christine på Gymnasium.se