Hoppa av gymnasiet

17 sep 2009
Hej, jag har gått i gymnasiet nu i ca en vecka och känner redan att jag verkligen vantrivs. Har hittat en annan skola som jag vill söka till, men vet inte hur jag ska gå till väga. Ringde till det gymnasiet och frågade om jag skulle kunna börja redan nu om jag snabbt sökte in men dom sa att jag nog inte kan börja förän nästa termin. Så länge kan jag verkligen inte gå kvar i mitt nuvarande gymnasium. Hur hoppar jag av, och kan jag ens göra det???
mvh
Emilia

Hej Emilia,
Jag rekommenderar verkligen inte dig att hoppa av gymnaiset, men om omständigheterna är så pass så rekommenderar jag dig att prata med Studie- och yrkesvägledaren på din nuvvarande skola.

Tyvärr tror jag att det blir svårt för dig att fortsätta gymnasiet nästa termin om du inte möjligtvis kan läsa kurserna på distans? Prata med din Studie- och yrkesvägledare och försök förklara din situation så ska du se att hon eller han kan hjälpa dig.

Lycka till, jag hoppas verkligen att du fortsätter med dina gymnasietstudier på ett eller annat sätt!