Vill du veta mer?

Om skolan

Viljan i Ramnäs - en trygg miljö

Till Viljan i Ramnäs välkomnas ungdomar och unga vuxna med diagnosen Asperger syndrom. Namnet Viljan valdes för att poängtera att den egna viljan är en viktig faktor i all personlig utveckling. Tanken bakom Viljan är att med struktur och förutsägbarhet skapa en trygg miljö där eleverna kan lära sig att hantera sitt funktionshinder och förbereda sig för ett rikt vuxenliv.

Erfarenhet och kunskap

Verksamheten startade 1999 och genom samlad erfarenhet och kunskap har skolan utvecklat en egen metod som fått många positiva omdömen från uppdragsgivare. Personalen har ofta tilllsammans med elever och anhöriga kunnat glädja sig åt de framsteg som ungdomarna gör.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Viljan

Huvudman

Viljan Friskola AB

Fristående gymnasieskola

1 gymnasieskola

Högskoleförberedande program
Samhällsvetenskapsprogrammet Ort Recensioner
Samhällsvetenskapsprogrammet Ramnäs
Introduktionsprogrammet
Introduktionsprogrammet Ramnäs

Andel lärare med leg. och behörighet 2023/24

Antal elever per lärare 2023/24

Viljan
Viljan 3,9

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan