i Västerås
Vill du veta mer?

Om skolan

Elit- eller motionsnivå på Västerås Idrottsgymnasium

Västerås Idrottsgymnasium är en skola för alla idrottsintresserade oavsett nivå, elit eller motion. Här har du möjlighet att träna tre förmiddagar i veckan i tre år. Skolan erbjuder idrott nära hemmet och i skolornas närområde. Västerås Idrottsgymnasium är dessutom certifierade i flera bollidrotter.

Näringsrik skolmat

Som elev på Västerås Idrottsgymnasium äter du en näringsrik lunch på Rocklundas idrottsrestaurang. Skollunchen är ingen lagstadgad del av gymnasieskolan, men det är viktigt att ge dig möjlighet att äta en ordentlig lunch och därmed förutsättningar att klara skolarbetet, idrotten och den sociala samvaron med andra ungdomar.

Idrott och träning

Oavsett vad du har för mål med din idrott så kommer Västerås Idrottsgymnasium hitta en perfekt lösning för dig! Västerås Idrottsgymnasium erbjuder bland annat idrotterna:

• Fotboll
  • Innebandy
  • Gymträning
  • Hästsport
  • Tennis
  • Dans
  • Golf
  • Badminton

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Västerås Idrottsgymnasium

Huvudman

Västerås Idrottsgymnasium AB

Fristående gymnasieskola

Läs mer här

1 gymnasieskola

Högskoleförberedande program
Samhällsvetenskapsprogrammet Ort Recensioner
Samhällsvetenskapsprogrammet Västerås

Andel lärare med leg. och behörighet 2023/24

Antal elever per lärare 2023/24

32,1%
Västerås Idrottsgymnasium 18,4

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan

Vasagatan 95
722 23 Västerås

Mobil 070-3705306
www.vigy.se

Recensioner

Snittbetyg: 4

Baseras på 1 recensioner
Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.
Skriv en recension
Annika
08 feb 2017
Bra kommande år

Dagarna är korta och roliga, vi får mycket gjort samtidigt som vi har kul. Även går mycket att anpassa, riktigt bra! Härligt att få träna på skoltid.

Sponsrad