Svenska Skolan i Nairobi

i Nairobi

Om skolan

Gå på ett svenskt gymnasium i Kenya

Bo på ett internat med andra svenska elever i ett land som erbjuder spännande kultur, vilda djur, berg och kritvita sandstränder – fånga äventyret!

På Svenska skolan i Nairobi kan du bo på ett internat med över 80 andra elever när du läser Ekonomiprogrammet, Naturvetenskapsprogrammet eller Samhällsvetenskapsprogrammet. Du får precis samma behörighet som den som studerat motsvarande program i Sverige. Så om du byter ut ett läsår till Svenska skolan i Kenya så behöver du inte gå om när du kommer tillbaka till Sverige.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Svenska Skolan i Nairobi

Högskoleförberedande program
Ekonomiprogrammet Ort Recensioner
Ekonomiprogrammet Nairobi
3,0 (1)
Naturvetenskapsprogrammet
Naturvetenskapsprogrammet Nairobi
Samhällsvetenskapsprogrammet
Samhällsvetenskapsprogrammet Nairobi

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan

Svenska Skolan i Nairobi

P.O.Box 21324