i Sollentuna (+ 1 orter)
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Svea Gymnasium formar Sveriges framtida innovatörer och entreprenörer

Vår övertygelse

Sverige har ett rikt arv av entreprenörskap och innovation. Svea Gymnasium grundades med övertygelsen om att Sverige kan bli ännu bättre på att föra detta arv vidare. Entreprenörskap handlar om att inkludera alla, oavsett bakgrund, i jakten på nästa stora affärsidé. Ju fler som vågar starta eget, desto större är chanserna att nästa stora affärsidé kläcks just i Sverige. Vi vill sporra fler att hitta sin egen unika talang, så att fler entreprenörsdrömmar väcks, snarare än släcks.

Vårt uppdrag är att forma och vägleda framtidens unga talanger så att fler vågar och vill starta eget företag – direkt efter gymnasiet eller senare i livet.

Ladda ner skolans katalog

Är du intresserad och vill veta mer om Svea Gymnasium, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på Svea Gymnasium

Öppet hus

Välkommen på öppet hus

Varmt välkommen till oss på Svea Gymnasium! Ta med dig vänner eller familj och kom för att lära känna oss och se vad vi erbjuder. Skolan ligger på Djupdalsvägen 10 i Sollentuna, dryga 200 meter från busstationen.

Hos oss får du träffa elever, lärare och rektor i vår helt nyrenoverade skola. Passa på att klämma på möblerna i vår kemisal, ställa dina frågor och få ta chansen att känna efter om vi är din framtida gymnasieskola!

Kom till oss på öppet hus den 24/4  kl 17-19

Vi bjuder på enklare tilltugg

Varmt välkommen följande datum:

Datum:   2024-04-24    Tid:   17:00 - 19:00

Högskoleförberedande program
Ekonomiprogrammet Ort Recensioner
Ekonomiprogrammet, Ekonomi Flera orter (2)
5,0 (2)
Naturvetenskapsprogrammet
Naturvetenskapsprogrammet, Naturvetenskap Flera orter (2)
Samhällsvetenskapsprogrammet
Samhällsvetenskapsprogrammet, Samhällsvetenskap Flera orter (2)
1,0 (1)
Teknikprogrammet
Teknikprogrammet, Design och Produktutveckling Flera orter (2)
  • = Riksintag

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Svea Gymnasium.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Hitta till skolan

Djupdalsvägen 10
192 51 Stockholm

Tel: 08-558 28 565
www.sveagymnasium.se

Recensioner

Snittbetyg: 3,2

Baseras på 4 recensioner
Skriv en recension
Denna skola är inte bra
21 mar 2024
Välj inte denna skola för din egna skull.

Leker moderna men hela deras system är kass, deras datorer, program man använder och man får inte ens betyg på prov osv. Tog 1+ månad för de att fixa schoolsoft till eleverna. ...

Visa hela
Anonym
12 feb 2024