i Sorsele
Vill du veta mer?

Om skolan

Välkommen till Sorsele gymnasieskola!

I samarbete med Sandbackaskolan i Arvidsjaur erbjuder Sorsele kommun elever från Sorsele möjligheten att genomföra delar av sin gymnasieutbildning på hemorten.

För nyanlända invandrare

Förutom elever från Sandbacksskolan i Arvidsjaur tar Sorsele gymnasieskola också emot ungdomar som nyligen anlänt till Sverige för undervisning på Introduktionsprogrammet Språkintroduktion. Här får nyligen invandrade ungdomar möjlighet att bli behöriga för att kunna fortsätta läsa på ett nationellt program inom gymnasieskolan.

Individanpassade utbildningar

Skolan har också Introduktionsprogram för elever som av andra anledningar behöver en individanpassad undervisning för att uppnå gymnasiebehörighet.

Sorsele Gymnasieskola är en liten skola med flexibla lösningar och en bra kontakt mellan eleverna och skolans personal. Skolan finns i fina lokaler på Älvbrinken.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Sorsele gymnasieskola

Huvudman

Sorsele kommun

Kommunal gymnasieskola

Läs mer här

1 gymnasieskola

Introduktionsprogrammet Ort Recensioner
Introduktionsprogrammet Sorsele

Andel lärare med leg. och behörighet

Antal elever per lärare 2021/22

%
Sorsele gymnasieskola 12,5

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan