Svara på vår undersökning om gymnasievalet och ha chans att vinna presentkort á 1 000 kr på Filmstaden! ✨📽️ Gör undersökningen här!

i Stockholm
Vill du veta mer?

Om skolan

En skola för ungdomar i behov av vård

Sofiaängens skola i Stockholm är en friskola inom behandlingsenheten. Här går elever som behandlas på Sofiaängens psykoterapeutiska dagverksamhet för ungdomar med psykiska och sociala problem, samt psykoterapeutiska och neuropsykiatriska diagnoser. Skolan erbjuder Samhällsvetenskapsprogram och Introduktionsprogram.

I skolan arbetar eleverna i mindre grupper tillsammans med sina lärare.

Mentorskap

Varje elev får en mentor i form av en av dina lärare. Tillsammans med din mentor och vårdnadshavare skapar ni ett åtgärdsprogram med kortsiktiga och långsiktiga mål samt en studieplan som är utformad för just dig. Studieplanen innehåller dina valda kurser/ämnen och en tidsplan.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Sofiaängens skola

Huvudman

Sofiaängen AB

Fristående gymnasieskola

1 gymnasieskola

Högskoleförberedande program
Samhällsvetenskapsprogrammet Ort Recensioner
Samhällsvetenskapsprogrammet Stockholm
Introduktionsprogrammet
Introduktionsprogrammet Stockholm

Andel lärare med leg. och behörighet 2023/24

Antal elever per lärare 2023/24

Sofiaängens skola 6,7

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan