i Stockholm
Vill du veta mer?

Om skolan

Här samarbetar du med elever från olika länder och kulturer. På Liljeholmens gymnasium talas 50 olika modersmål. Du får en anpassad undervisning till innehåll, sätt och studietakt.

Språkintroduktion

På språkintroduktion är fokus att stärka dina kunskaper i svenska. På Liljeholmens gymnasium läser du under ett år.

På Liljeholmens gymnasium studerar du mot grundskolans nationella mål i svenska som andraspråk. Du får också kunskap om det svenska utbildningssystemet för att kunna planera och sätta mål för dina fortsatta studier.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Liljeholmens gymnasium

Huvudman

Stockholms kommun

Kommunal gymnasieskola

27 gymnasieskolor

Introduktionsprogrammet Ort Recensioner
Introduktionsprogrammet Stockholm

Andel lärare med leg. och behörighet

Antal elever per lärare 2023/24

Liljeholmens gymnasium 2,9

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan