i Kungsör
Vill du veta mer?

Om skolan

Introduktionsprogrammet Språkintroduktion

För dig som vill läsa ett nationellt program på gymnasiet har Kungsörs kommun tecknat samverkansavtal med de kommunala skolorna i Arboga, Köping och Eskilstuna.

Med samverkansavtal har du som elev samma möjligheter och rättigheter att komma in på en utbildning som elever bosatta i den samverkande kommunen.

I Kungsör finns Introduktionsprogrammet Språkintroduktion (IMSPR). Det är en utbildning för dig som är nyanländ i Sverige och som behöver undervisning med tyngdpunkt i svenska språket för att kunna gå vidare till ett nationellt program eller annan utbildning. Undervisningen är på heltid och du följer en individuell studieplan.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Kungsörs Gymnasium

Huvudman

Kungsörs kommun

Kommunal gymnasieskola

1 gymnasieskola

Introduktionsprogrammet Ort Recensioner
Introduktionsprogrammet Kungsör

Andel lärare med leg. och behörighet

Antal elever per lärare 2022/23

Kungsörs Gymnasium 7,2

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan