i Stockholm (+ 1 orter)
Få mer information om skolan 👍

Om skolan

Christinagymnasiet – En liten familjär skola på Lidingö

Hösten 2021 öppnade Christinagymnasiet, ett nytt fristående gymnasium centralt på Lidingö i närheten av Lidingöbana och bussar. Det är ett mindre gymnasium med ca 300 elever och två inriktningar av det högskoleförberedande ekonomiprogrammet:

• Ekonomiprogrammet inriktning ekonomi
  • Ekonomiprogrammet inriktning juridik

Första året tar vi in ca 100 elever i årskurs ett. Skolan växer sedan med våra första elever tills skolan är fullt utbyggd år tre. Första året läser alla samma kurser, för att sedan i åk 2 välja inriktning.

Kunskap – Trygghet – Ansvar

är skolans ledord och innebär att gymnasiet har engagerade, kompetenta lärare som arbetar nära eleverna, att det är en liten familjär enhet där skolan arbetar aktivt för att skapa sammanhållning och gemenskap. Målet är att alla, både elever och lärare, tar ansvar för sitt arbete och för att bidra till en trevlig skolmiljö där alla både lyckas i studierna och tar hand om varandra.

Skolan ägs och drivs av Lidingö Gymnasium AB som helägs av Lidingö Skola AB som idag driver Christinaskolan på Lidingö.

Är du intresserad och vill veta mer om Christinagymnasiet, vänligen fyll i en intresseanmälan nedan. Visa alla utbildningar på Christinagymnasiet

Huvudman

Lidingö Gymnasium

Fristående gymnasieskola

1 gymnasieskola

Högskoleförberedande program
Ekonomiprogrammet Ort Recensioner
Ekonomiprogrammet, Ekonomi Flera orter (2)
Ekonomiprogrammet, Juridik Flera orter (2)
  • = Riksintag

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Christinagymnasiet.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Andel lärare med leg. och behörighet 2022/23

Antal elever per lärare 2022/23

Christinagymnasiet 12,3

Antal elever på skolan år 2023/24: cirka 140

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år

Ekonomiprogrammet

Sverige År
Totalt antal studerande cirka 140 2023/24
Genomsnittlig betygspoäng 14,8
Andel behöriga till högskola 92,3
Andel med examen inom 3 år 84,6
Antagningspoäng medel 219,6 2023
Lägsta antagningspoäng 147,5 2023
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan