i Malmö
Vill du veta mer?

Om skolan

Bellevue gymnasium i Malmö

Bellevue gymnasium är en gymnasieskola för dig som behöver ett individuellt alternativ. Arbetsklimatet på skolan präglas av ett positivt och lösningsfokuserat arbetssätt, individanpassade utbildningar, alla människors lika värde och trygghet.

Visionen är att alla elever ska nå sina individuella kunskapsmål. Bellevue gymnasium jobbar flexibelt för att skapa individuella lösningar utifrån dina behov och hjälper dig att utvecklas socialt.

All personal på skolamn arbetar för att du ska få bästa möjliga hjälp att komma vidare i dina studier eller till arbete! Du får uppleva meningsfulla sammanhang och vara delaktig i vad som händer på skolan. Här läggs grunden för goda relationer och du får de bästa förutsättningarna för att nå dina mål.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Bellevue gymnasium

Huvudman

Malmö kommun

Kommunal gymnasieskola

12 gymnasieskolor

Introduktionsprogrammet Ort Recensioner
Introduktionsprogrammet Malmö

Andel lärare med leg. och behörighet 2021/22

Antal elever per lärare 2023/24

Bellevue gymnasium 7,0

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan