Läkare - Naturvetenskapsprogrammet

15 nov 2012
vad krävs för att bli läkare? Jag har A i mattematik och fysik och B i bilogi och C i kem, antar att det är de viktigaste ämnena? Jag fick 280 poäng förra terminen i sjuan med 17/20 ämnen lästa. Vad krävs för att komma in på ett bra gymnasium och kan jag sedan studera vidare i t.ex england för att bli läkare? Om jag inte lyckas med läkare vad kan jag annars bli med tanke på mina höga naturvetenskapsbetyga.

27 maj 2013

Hej!

Om du vill bli läkare är Naturvetenskapsprogrammet är bra val (det är olika intagningspoäng beroende på skola), då får du alla ämnen som du måste ha för att söka in till läkarlinjen.

Efter vilket högskoleförberedande program som helst kan du göra precis det du vill. Tänk inte så mycket på det nu utan fokusera på det du är intresserad av nu. Är du intresserad gör du bättre ifrån dig också . :)

Lycka till!

Hälsningar,