Byta skola mitt i utbildningen

07 nov 2012
Hej !
Jag pluggar just nu mitt andra år på gymnasiet- teknik inriktning arkitektur och samhälle. Redan i ettan kändes det som om det inte riktigt var min grej men jag fortsatte ändå eftersom jag ville ha ett högskole förberedande program. Men efter att ha funderat hela sommaren har jag bestämt mig för att hotell och turism är min grej ich det är den linjen jag vill gå.
Största problemet är att jag absolut absolut inte vill gå om !! Jag kan mer än gärna ta igen allt jag missat på sidan om så länge jag inte behöver gå om, min nuvarande skola erbjuder hotell och turism så jag vet inte ? Hur går man till väga ?

07 nov 2012

Hej!

Jag skulle råda dig att ta kontakt med din studie- och yrkesvägledare så kan ni tillsammans prata med programansvarig för Hotell och turismprogrammet. Finns det plats i den klassen och möjlighet att läsa kurserna du missat vid sidan om ser jag inte varför det inte skulle gå.

Prata med din SYV!

Hälsningar,