Teknikprogrammet eller Naturvetenskapsprogrammet

22 okt 2012
Jag ska välja teknikprogrammet på gymnasiet men det finns inte så många skolor som har det (som jag tycker är bra).
Som det ser ut så är många ämnen lika Naturprogrammet (matte, svenska, engelska osv osv). Är det bättre att ta en skola man tycker om och välja Natur?
Vad är det egentligen för skillnad mellan programmen?

//Stoffe

22 okt 2012

Hej!

Grunden på Teknikprogrammet och Naturvetenskapsprogrammet är egentligen exakt samma, skillnaden är inriktningarna. På Naturvetenskapsprogrammet väljer du mellan vanlig Naturvetenskap (matematik, fysik, kemi, biologi) och Naturvetenskap och samhälle (geografi, samhälle och ett naturvetenskapligt ämne) .

Teknikprogrammets inriktningar riktar sig mer mot teknik. Här kan du läsa om Teknikprogrammets inriktningar.

Lycka till med ditt gymnasieval.

Hälsningar,

Sanna på Gymnasium.se