Högskolebehörig på Barn- och fritidsprogrammet

22 okt 2012
hej jag undrar en sak. jag går i gymnasiet barn fritid årrkus 1 nästa år ska vi välja inrikting då ska jag ta social arbete för att jag har tänkt bli polis
och jag undrar behöver man läsa matte B för högskolförbredande om man tänker bli polis

22 okt 2012

Hej!

Nej du behöver inte läsa Matte B för att få högskolebehörighet på Barn- och fritidsprogrammet.

Du behöver läsa svenska 3 eller svenska som andraspråk 3 inom inom programfördjupningen och sedan väljer du engelska 6 som individuellt val. Om skolan inte har svenska 3 som programfördjupning har du fortfarande möjlighet att få grundläggande högskolebehörighet genom att läsa kursen som individuellt val, och kan då välja till engelska 6 som utökat program.

Läs mer om att få högskolebehörighet på Barn- och fritidsprogrammet här.

Hälsningar,

Sanna på Gymnasium.se