Psykolog efter Naturvetenskapsprogrammet.

08 okt 2012
hej
just nu går jag i natur på mitt andra år. jag vill läsa till psykolog och jag undrar om man kan bli en psykolog om man går i natur. ocj jag undra även hur höga betyg behöver man för att bli en psykolog

08 okt 2012

Hej!

Naturvetenskapsprogrammet är ett bra program för att sedan läsa vidare till psykolog. Det finns många olika typer av psykologer. Många olika utbildningar har psykologi i sig.

Det finns Psykologprogrammet i Göteborg, Karolinska, Linnéuniversitet, Linköping, Umeå, Uppsala, Örebro och Lund. Psykologprogrammet är 5 år och du behöver grundläggande behörighet samt Ma B och Sh A (områdesbehörighet 5). Det krävs höga betyg för att komma in.

Lycka till på gymnasiet!

Hälsningar,