Bli läkare i framtiden

05 okt 2012
Hej, Jag ska börja i gymnasiet nästa år och jag undrar vilket är den bästa gymnasiet om jag vill bli läkare? Jag vet att jag måste välja naturvetenskapsprogrammet men jag vet inte vilket gymnasium är bäst för framtida läkarutbildning.

Tack i förhand!

05 okt 2012

Hej Bella!

Det är alltid svårt att veta vilket program och gymnasium man ska välja men du verkar vara målinriktad. Det är kul. Naturvetenskapsprogrammet är ett bra program att välja om du vill läsa vidare till läkare efter gymnasiet. Du kan också välja Vård- och omsorgsprogrammet och läsa till vissa ämnen. Här kan du läsa hur du blir högskolebehörig på Vård- och omsorgsprogrammet.

Det spelar ingen roll vilket gymnasium du väljer. Välj något du känner att du kommer trivas på.

Lycka till med ditt gymnasieval!

Hälsningar,

Sanna på Gymnasium.se