Sök utbildning 👉

Psykolog eller Terapeut i framtiden

05 okt 2012
Hej jag är inne på att psykolog/terapeut och jag undrar vad man behöver för poäng på gymnasiet för att kunna läsa vidare på högskola sen, jag har hört att man måste ha MVG i alla ämnen och då känns det kört.

MVH

05 okt 2012

Hej!

Psykologi kan man studera på många olika skolor och på olika nivåer. För att bli en legitimerad psykolog krävs dock en högskoleutbildning inom psykologi. Men psykologi är något som ingår som kurser i många andra utbildningar.

Gå in och läs om psykolgi här.

Om du ska studera psykologi på högskola är det bra om du går ett högskoleförberedande program. Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning Beteendevetenskap kan passa.

Höga betyg är alltid bra att satsa på.

Hälsningar,

Sanna på Gymnasium.se