Inriktning ändrad utan att elev vill.

20 aug 2012
Hej! Jag går andra året på naturprogtammet och har F i matte och kemi ..men jag har valt inriktning natur natur ändå men sen så när så tittar på min studie plan står det att jag går natur samhälle ... Jag frågar syv och hon sa att det kan va ett rektors beslut.. Men kan verkligen rektorn göra så plus att rekton inte meddelat mig?? Jag vet att jag klarar natur natur men rekton har väl ingen rätt och lägga sig i min framtid och ändra min inriktning ?!

23 aug 2012

Hej!

Det låter väldigt konstigt. Inriktningen väljer du själv och det kan ingen ändra på. Jag skulle råda dig att gå till rektorn och fråga varför det har blivit så och att det inte var så du valde.

Lycka till!

Hälsningar,