Sök utbildning 👉

Inte antagen och vill söka till lediga platser

29 jun 2012
Hej, jag har sökt in på vvs i Piteå men ej blivit antagen.. Fick en reservplats. är 3:a i kön. Detta är mitt andra handsval .
Vart ej antagen på mitt första handsval heller, fick även där en reserv plats. Men nu ser jag att i luleå på vvs programmet finns det tre lediga platser, men har ej sökt dit. Kan jag nu i efterhand söka dit? och hur gör jag i så fall?

13 jul 2012

Hej!

Efter att antagningen är klar och du får en plats eller inte då kan du söka dig till de skolor med leda platser utan att ha ansökt dit från början. Om jag hade varit dig att jag redan nu tagit kontakt med den skolan som har platser och frågat om det är möjligt att du kan börja där. Alla skolor gapar efter elever så det ska nog inte vara några problem för dig att få en plats.

Lycka till med ditt gymnasiebyte.

Hälsningar,

Sanna på Gymnasium.se