Pilotgymnasium

23 jan 2012
Hejsan,jag är väldigt nyfiken på ett bra gymnasium val och är ute o nosar, själv så vill jag ha en bra pilot gymnasium. Men alla pilot gymnasium har en kommande nedläggning i Sverige ! Varför ? och kommer det nya ?

Hej!

Vad roligt att du är intresserad av att bli pilot och precis som du själv nämnde har alla flygutbildningar lagts ner i Sverige. Anledning till detta kan vara ett ekonomisk fråga och att man måste vara över 18 år för att få möjlighet att flyga ett plan.

Är du intresserad att bli pilot är Naturvetenskapsprogrammet det programmet som passar bäst.

Som det ser ut nu så kommer det inte komma några pilotutbildningar på gymnasienivå på ett tag.

Lycka till med ditt gymnasieval!

Hälsningar,

Sanna Erlandsson på Gymnasium.se