Flytta under gymnasiet

27 sep 2023
Min mamma har fått jobberbjudande i England, jag går nu tvåan på gymnasiet och funderade hur det skulle påverka min student. Är det möjligt att ta studenten via skola i England? Jag skulle alltså gå trean i England, innebär det att jag skulle behöva gå om efter i Sverige?

28 sep 2023

Det finns en svensk skola i London om det är där du ska bo. Den hittar du här. Sedan kan du också kolla på Hermods distansgymnaisum där man också kan gå klart gymnaiset på distans när man flyttat. Det är de lättaste alternativen. Men om du väljer en lokal skola så får du kolla upp med dem om de kan ta emot dig och när du kommer tillbaka får du göra en bedömning av dina gymnasiebetyg från England hos UHR.