Vad är det för skillnad på de två utbildningarna?

07 sep 2023
J
Jag vill gärna studera utbildning laborant men jag vet inte vilken skola är bättre?
Yrkesakademin eller Hermods?

Är det skillnad i lön eller chans att få jobb beroende på vilken skola eleven tog examen från?
Jag frågar för att jag märkt att det är skillnad på antalet kurser på varje skola, I Hermods finns det 12kurser medan Yrkesakademin har 16 kurser.
Kan du gärna hjälpa mig.
MVH

08 sep 2023

Jag kan tyvärr inte svara på hur skolorna är. Det du kan göra är att läsa på om dem, ta kontakt med dem och ställa frågor och kanske även besöka dem om det går. Du kan ju till exempel fråga om deras kursupplägg. Jag gissar att båda utbildningar är lika många medan en skola har valt att ha några längre kurser medan den andra har fler.

Det ska inte vara någon större skillnad på vilken skola du gått när det gäller möjligheten att få jobb.

Lycka till! /Petra, SYV