Kan jag byta gymnasium?

23 aug 2023
Hej!
Jag började nyss natur, jag började då ettan. Jag skulle vilja söka för att byta till Fuglesangs rymdgymnasium till nästa termin om jag får tillräckligt med merit. Är det bara meriten från ettan i gymnasiet som de tittar på då? Dessutom undrar jag om det finns någon ledig plats på natur eller teknik programmet på rymdgymnasiet? Tack!

24 aug 2023

När man byter gymnasieskola så spelar meriten igen roll. Det går bara att göra om det finns en ledig plats på skolan du vill byta till.

Oavsett vilken årskurs du går (ettan, tvåan eller trean), så ska du vända dig direkt till skolan du är intresserad av att byta till och höra om de har möjlighet att ta emot dig.