Kommer jag in på det gymnasieprogram jag vill gå?

21 aug 2023
hej!
jag klarade nian med 105 merit och jag hade inte godkänt i svenska och matte och sökte till foden proggammet kommer jag forfarande komma in eller jag behöver söka till språkintroktion vad ska man göra?

22 aug 2023

För behörighet till ett yrkesprogram krävs godkända betyg i svenska eller svenska som andraspråk, engelska och matematik och godkända betyg i minst fem andra ämnen. Det innebär att det krävs godkända betyg i sammanlagt åtta ämnen.

Din SYV i skolan måste hjälpa dig att söka till ett passande introduktionsprogram så ta kontakt med hen snarast. Om du inte kan få tag på din SYV kontakta gymnasieantagningen som du ansökte till skolan genom.

Vänligen/ Petra,SYV