Kommer jag in på det gymnasieprogram jag vill gå?

19 aug 2023
Hej! Jag har fortfarande inte fått plats i något av gymnasiumen jag har sökt till fast än jag är behörig och har mer eller ungefär lika mycket merit som behövs för att komma in i skolorna. Jag är säker på att skolan jag har som första handsval börjar skolan den 21/8 men jag står fortfarande kvar på reservplats nummer 1. Jag har varit på semester och stått på reservplats nummer 1 ganska länge nu så jag har inte oroat mig men nu är det bara knappt 2 dagar kvar tills skolan börjar och jag har fortfarande ingen plats. Vad ska jag göra???

21 aug 2023

Det låter positivt att du har köplats ett iallafall. Kontakta skolan och fråga om det så du slipper oroa dig.

Stort lycka till! /Petra, SYV