Hur byter man gymnasium?

16 aug 2023
Hej, jag har kom inte in på mitt förstahandsval men jag fick en blankett, en inbjudan till deras syster skola. Jag bor ca 2h därifrån och tackade ja för utbildningen. Efter många påstötta problem så märker jag att detta inte kommer att gå. Skolor i min kommun börjar 21a, skolan jag tackade ja till 2h bort började den 14e. Kan jag fortfarande byta till skolor i min kommun/stad eller är det försent? Vad kan jag göra?

17 aug 2023

Du kan vända dig direkt till skolan du är intresserad av att byta till och höra om de har möjlighet att ta emot dig.  Det är bra om du kan tänka dig byta till många olika skolor eftersom det kan vara svårt att få en plats. Ta kontakt med de skolor du kan tänka dig gå så fort du kan.