Kan jag gå gymnasiet utomlands?

16 aug 2023
Hej, jag är 18 år och går första året på gymnasiet och funderar på att flytta till Tyskland och slutföra mina studier där, men jag har ingen aning om studiestöd och vem som betalar boendekostnaderna? Jag hoppas få tillräckligt med information, tack

17 aug 2023

Det finns olika sätt att göra det på så du behöver läsa på lite och fundera på vad som passar dig . Här kan du läsa om olika sätt att lägga hela eller delar av sina gymnasiestudier utomlands eller om studiehjälp och behörighet i samband med gymnasiestudier utomlands.

För dig som bor utomlands tillsammans med dina vårdandshavare finns det möjlighet till studiehjälp även om en motsvarande utbildning finns i Sverige. Läs mer om det här.