Ska jag gå Komvux eller gymnasium?

13 aug 2023
Hej
Jag skriver eftersom att jag vill få saker och ting förstått, jag är född år 2003 10 24 och vill söka till utbildning vård och omsorg har jag rätt till och söka detta året ? Jag reste utomlands innan jag blev klar med nian så hann knappt så me mig ämnen ens! Just därför skriver jag! Jag vill få hjälp med och bli klar med utbildningen, men som de är så har jag inga ämnen sen tidigare hur lång tid kan de dröja, och har jag rätt till och söka vuxenutbildning? Önskar jag kan få svar på dessa frågorna för är ganska förvirrad och vill gärna!

15 aug 2023

Om du är 19 när du söker och börjar så är det gymnasiet du ska gå. Är du över 20 år då så söker du till Komvux istället. Du kan oavsett alltid gå gymnasiet hur länge du än skulle dröja.