Sök utbildning 👉

Vad kan jag studera?

11 aug 2023
Jag har inte godkänt varken i matematik från 9:an eller gymnasiet. Finns det några utbildningar jag kan söka ändå?
Är förövrigt utbildad lastbils- och maskinförare och trivs med det men vill se över mina möjligheter om man får för sig att bli något annat, är även djurvårdare nivå 1.

15 aug 2023

På komvux finns det yrkesutbildningar man kan söka med ofullständiga betyg. Där kan man även läsa upp det man saknar för att gå vidare till någon annan utbildning. Så börja med att kontakta komvux i din kommun och be om hjälp att se över dina betyg, fundera på vad du skulle vilja göra i framtiden och göra en studieplan om du bestämer dig för att läsa vidare.