Är jag behörig till gymnaiset?

04 jul 2023
Hej, jag har valt till introduktion år men har fått behörig men ej mottagen. Och jag kunde inte få godkänt på svenska , så jag har sökt till svenska som andra språk. jag vill gärna fråga vad ska jag göra nu eller vad betyder den? Ska jag inte komma in till nån gymnasiet eller introduktion år eller?

04 sep 2023

Introduktionsprogrammen ska ge obehöriga elever möjlighet att komma in på ett nationellt program, eller leda till att de kan få ett arbete. Det finns olika inriktningar och du bör ha diskuterat med din SYV i skolan om vilken inriktning som du ska välja. Din kommun har skyldighet att ge dig en plats på Introduktionsprogrammet så har det inte ordnat sig än så får du kontakta gymnasieantagningen i din kommun och be om hjälp.