Frågor om utbildning

04 jul 2023
Hej! Jag är osäker om jag har placerat mina gymnasieval i rätt ordning. Mitt första och andra val är båda samma skola och mitt tredje och fjärde val är en annan (sen är det lite fler skolor också). Efter mycket funderande är jag fortfarande osäker om jag verkligen vill gå mina första val. Jag har inte varit där på öppet hus och det känns även som om alla där inte kommer bo i närheten så om man får kompisar så bor dom flera mil ifrån en själv. Dessutom ligger det även längre bort .Jag skulle då jätte gärna vilja flytta upp mina två val till 1a och 2a och flytta ned valen till 3a och 4a. Jag vet inte om det kan ändras men jag har också mailat gymnasieantagningen och inväntar svar. Jag kom in på alla linjer men jag vet inte hur jag ska göra för att kunna ändra om det ens går.

11 sep 2023

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig men hoppas att du fått svar från Gymnasieantagningen och att det har löst sig!

Lycka till! / Petra,SYV