Varför är jag inte behörig till gymnaiset?

14 jun 2023
Hej

Jag är godkänt i alla ämnen förutom idrott och i mina vall till gymnasiet står det att jag är obehörig till detta val. Det står så i alla mina vall. Vad betyder det ? Och om jag inte kommer in i gymnasiet vad ska jag göra ?

15 jun 2023

Ett f i idrott ska inte påverka din behörighet till gymnasiet. Kontakta din SYV i skolan eller gymnasieantagningen i din kommun och fråga vad som är problemet. Det kanske bara är något betyg som inte kommit in till antagningen än. Skulle det vara så att du inte är behörig så hjälper din SYV dig att ordna det på något sätt. Men det ska inte vara så om du är godkänd i alla ämnen utom idrott.