Kommer jag in på det gymnasieprogram jag vill gå?

08 jun 2023
jag ska börja gymnasiet efter sommaren och jag fick 245 poäng merit som slutbetyg och gymnasiets lägsta merit någon har kommit in med är 200-210 merit för ekonomi (linjen jag ska gå på). förra terminen så stod det grönt för den linjen, aså att jag skulle komma in i det och jag hade 245 merit förra terminen oxå men nu är jag rädd att jag kanske inte kommer in för är rädd att folk har höjt sig mer den här terminen o får bättre chans att komma in än jag. kan jag fortfarande ha en chans att komma in?

10 jun 2023

Ja, du har chans att komma in. Man kan såklart inte veta vad antagningspoängen blir i förväg så du får hoppas att det blir liknande som sist.

Vänligen/ Petra.SYV