När kommer betygen in till gymnasieantagningen?

08 jun 2023
Hej!
Jag gick introduktionsprogrammet fram tills början på februari och nu har jag blivit behörig alltså att jag har godkänt i alla ämnen som krävs för ett yrkesprogram. Däremot på gymnasieintagningens hemsida (dexter) står det att jag fortfarande är obehörig även fast jag är det. Det är snart dags att få svar på om man blir intagen eller inte, så jag är orolig ifall betygen inte hinner komma fram eller om det har blivit knas där någonstans på vägen. Syven på IM sa att de skickar betygen nån gång i maj och det är nu juni. Hur funkar det och kommer jag ens få chansen att bli intagen? Vad ska jag göra?

10 jun 2023

Du kan kontakta både din SYV och gymnasieantagnignen om du är orolig att något blivit fel. Det bör inte vara något problem men hör av dig till dem så du slipper oroa dig.