Sök utbildning 👉

Är min gymnasieansökan sen?

29 maj 2023
Hej!
Jag ändrade om min gymnasieansökan idag och omvalsperioden gick ”ut” för ca 2 veckor sedan. Jag fick då hjälp av rektorn på gymnasieskolan jag har sökt till att ändra min ansökan. Jag undrar kommer min ansökan räknas som ett sent urval eller kommer det vara som en vanlig ansökan ”i tid” för att rektorn hjälp mig att ändra platsen på mina val, och kommer jag få en plats på den linjen jag vill gå på om det finns plats alltså bli reserv då jag ändrade om min ansökan efter omvalsperioden. Eller hur blir min ansökan?

30 maj 2023

Din ansökan bör inte räknas som sen men du bör fråga din rektor om detta för att vara säker.