Hur får jag klart gymnasiet?

19 maj 2023
Hej!

Jag är intresserad att börja studera igen, jag har tidigare hoppat av men känner att jag är redo att plugga efter 2 års uppehåll, med jobb.

Jag är 19 år nu, och vet inte riktigt vad som är bäst eller hur jag ska gå tillväga riktigt, hade uppskattat eran hjälp rikligt!

MVH

23 maj 2023

Du kan kontakta Komvux i din kommun så att de hjälper dig att se över dina gamla betyg och göra en studieplan för hur du ska få din examen + behörighet för det du vill studera sedan. Eventuellt kan det finnas yrkesutbildningar du kan gå på Komvux samtidigt som du får klart din gymnasieexamen, men det beror på vad du har för mål med dina studier.