Kan jag välja Naturprogrammet?

10 maj 2023
Hej!
Jag funderar på att välja natur. Jag älskar NO ämnena . Jag tycker om skolan och att plugga. Jag har varit ganska dålig på matte de senaste åren men i år har jag pluggat mycket och jag har insett att det inte är omöjligt. Är orolig om matten kommer bli för svår på naturprogrammet. Vet inte om jag borde välja något annat program?

11 maj 2023

Det är väldigt svårt att svara på vilket program som är bäst för dig eftersom det är så individuellt. Men att vara motiverad och intresserad av det program man vill gå är en bra utgångspunkt. Visst är det bra att vara bra på matte om man ska gå natur men det är ju något som man måste öva på. Och är du beredd att göra det så skulle jag gissa att du inte behöver vara orolig. Men jag kan inte veta hur det kommer att gå får dig oavsett vad du väljer. Kanske kan du be din mattelärare om råd hur du kan förbättra dig i ämnet.