Studieplan på gymnasiet

04 maj 2023
Hej!

Jag vill byta gymnasium till tvåan alltså svidit detta år. Jag har kontaktat skolan och sätt att jag nästan har läst alla kurser de har läst. Det är bara kemi 1 jag inte har haft eftersom vi istället började med fysik. Jag hade även historia 1 istället för samhällskunskap. Men dessa kurser kan jag läsa på egen hand där exempelvis kemi läraren sa att det va möjligt. Jag vet dock inte om jag behöver läsa kursen under en sommarkurs. Jag kan även läsa kursen med en annan klass som läser kursen. Men jag har tiden att lösa upp kemi 1 då jag redan har haft idrott och de ska ha det i augusti. Du kan jag byta ut kurserna med varandra.

Men jag undrade om detta är möjligt och hur ungefär den gymnasieskolan skulle se på hela situationen, alltså om det blir för svårt.

04 maj 2023

Det är bara skolan det gäller som kan svara på din fråga så kontakta dem igen och fråga om det.